loading...

سبک زندگی سالم

بازدید : 107

کاشت مو:

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی علم پزشکی تنها یک راه ترمیم و درمان برای طاسی و موهای ریخته شده، وجود دارد آن هم کاشت مو است. این پیوند با کمک پیوند موی  طبیعی و در بخش های مختلفی همانند  ابرو ، سر، ریش و حتی سیبیل انجام می گیرد. هم چنین جالب است که بدانید  روش کاشت مو نخستین بار  توسط یک پزشک ژاپنی و در سال 1939 مطرح و بعد ها در 1959  توسط یک پزشک آلمانی به مرحله اجرا درآمد. در این بین آزمایش های مختلف و روش های متعددی مورد ارزیابی قرار  گرفته است. امروزه نیز با استفاده از علم روز  از دسته های کوچک تر مو به نام میکرو گرافت، پیوند مو صورت می پذیرد. این روند باعث طبیعی جلوه کردن ظاهر موی فرد می شود. لازم به ذکر است که کاشت مو جایگاه خوبی بین افراد جامعه پیدا کرده است و در حال حاضر جزو اعمال جراحی سرپایی به شمار می رود.

روشهای کاشت مو

 

انواع روشهای کاشت مو :

کاشت مو به روش FUE (جدیدترین روش کاشت مو) : 

در روش کاشت مو FUE واحدهای فولیکولی مو بصورت جدا از هم (تک تک ) و از نواحی مختلف پشت سر برداشت می شود و از این نظر مناسب کسانی است که نیاز به گرافت های کمتری برای کاشت مو دارند و همچنین نمی خواهند جای زخم و بخیه در پشت سر آنها باقی بماند. ضمنا دوره نقاهت نیز در کاشت مو FUE کمتر از FUT است و به سرعت فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را آغازکند.

روش های کاشت مو

در روش FUE، برداشت فولیکول مو با دستگاه مجهز و تمام اتوماتیک با فطر کمتر از 1 میلی متر انجام می شود. جای برداشتن یک دایره خیلی ریز است که قابل دیدن نیست و این برداشت فولیکول مو توسط بی جسی موضعی انجام می شود و جای زخم و بخیه ندارد.

برای قرار دادن مو در منطقه مورد نظر هم از دستگاه مجهز استفاده میشود. تارهای فولیکول دار را با میکروسکوپ بسیار قوی سه بعدی، به دسته های 1 تا 4 تایی گرافت  های فولیکول دار، که آماده کاشت می باشند، تبدیل می کنند. کل فرایند با دستگاه های تمام اتوماتیک و بدون دخالت مستقیم دست، هر گرافت را در محل های گیرنده، کاشت می کنند.

روشهای کاشت مو

با توجه به تراکم مو در متقاضیان، در این روش، هم در مرحله برداشت و هم در مرحله کاشت،  درصد خطا تقریباً به صفر می رسد. البته بدون جراحی، بیهوشی و خونریزی، در کمترین زمان ممکن و با شیوه ای ایمن تر و مطمئن تری صورت می پذیرد. افراد با بانک موی کم و یا متوسط، می توانند از این روش بهره مند شوند و بدون آسیب جدی به بانک موی آنها و درصد خطای پایین، عمل جراحی کاشت مناسبی را تجربه کنند؛ و صاحب موهای پر پشت و طبیعی شوند.

روش های کاشت مو

در کاشت مو به روش FUE، مراحل کار با دقت و ظرافت خاصی همراه می باشد. در ابتدا تکنسین و متخصص پیوند مو، فولیکول های طبیعی مو را از بانک موی فرد، که غالباً پشت سر یا پشت گردن او می باشد؛ با استفاده از ابزاری خاص، استخراج می کنند. این نوع استخراج با برش های دایره ای پراکنده و بسیار نازک همراه است و در مقایسه با سایر برداشت  ها، هیچ گونه درد یا خونریزی ندارد و عمق برش به چند میلی متر هم نمی رسد.

مزایای کاشت مو با تکنیک FUE

  •  فرد در هوشیاری کامل می باشد.
  •  با کمترین عوارض و بهترین نتیجه همراه است.
  •  جای هیچ گونه بخیه و زخمی مشخص نیست.
  • با گذشت زمان، در شکل ظاهری موها، هیچ تغییری ایجاد نمی شود.
  • خط رویش کاملاً طبیعی مو، همراه با رشد مناسب وجود دارد.
  •  دوران نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه است.
  •  گرافت های بیشتری از بانک مو استخراج می شود و طبیعتاً کاشت مو به شکل ایده آل تری انجام می گیرد.
  • نتیجه و کیفیت کار پیوند مو، بسیار عالی می باشد؛ و تقریباً در تمام عمل ها، رضایت مندی متقاضیان را در پی دارد.

روشهای کاشت مو

 

کاشت مو به روش FUT

در روش fut در سر شما یک جراحی کوچک انجام می شود و یک نوار باریک برداشته می شود و این نوار زیر میکروسکوپ به تکه های کوچکی به نام گرافت ریز ریز  می شود که هر گرافت شامل یک تا چهار تار مو می باشد.

روش fut روش اصلی برداشت مو می باشد و موها را با ظرافت و تراکم بهتری می توان کاشت نمود . از آنجائی که موها زیر میکروسکوپ جدا می شوند اتلاف موی برداشت شده در حد صفر می باشد و تقریبا تمام مویی که برداشت می شود کاشته می شود و پیوندها می گیرد و از آنجایی که می توان گرافتهای یکی و دو تایی و سه تایی و چهار تایی را جدا نمود می توان قسمت جلوی سر و خط مو را با دقت فراوان طراحی و کاشت نمود و در جایی که تراکم بیشتری لازم است می توان گرافتهای سه تایی و چهار تایی را کاشت نمود . بنا بر این هم  کنترل ظرافت در دست پزشک کاشم مو می باشد و هم کنترل تراکم کاشت مو .

روشهای کاشت مو

در روش fut در محل برداشت مو در پشت سر بخیه زدن داریم و جای بخیه کوچکی در پشت سر باقی می ماند اما اگر این جراحی توسط یک جراح یا یک پزشک آشنای به اصول جراحی انجام شود اسکار یا جای خط بخیه بسیار کوچک خواهد بود و کاملا زیر موها پنهان خواهد بود

مزایا و معایب روش FUT:

در روش FUT  بدلیل آنکه موها زیر میکروسکوپ خرد و جدا می شوند آسیب کمتری به آنها وارد می شود و می توان گرافتهای بهتری جدا کرد از این نظر می توان در سوراخهای ایجاد شده تعداد موی بیشتری قرار داد و در نتیجه تراکم بیشتری ایجاد نمود پس با روش fut تراکم بالاتری داریم .

از طرف دیگر چون موها زیر میکروسکوپ با دقت جدا می شوند کمتر آسیب دیده و رشد بهتری دارند و می توان گرافتهای تک مناسبی ایجاد نمود که برای جلوی سر ضروری می باشد تا بتوانیه ظرافت و ریزه کاری بهتری انجام دهیم پس روش fut زیبایی بیشتری به ما می دهد.

روشهای کاشت مو

و در روش fut مویی که برداشت می شود به موهای مجاور آسیبی نمیرساند ( برعکس روش fit که باعث آسیب موهای مجاور و کل بانک مو می شود )

مهمترین عیب روش FUT ایجاد خط بخیه در پشت سر بیمار می باشد که باعث می شود اکثر افراد تمایلی به انجام این روش خوب نداشته باشند . اگر این جراحی توسط یک جراح کاشت مو یا پزشک کاشت موی آشنا به اصول جراحی انجام شود خط بخیه ظریف خواهد بود و اگر موها خیلی کوتاه نشود کاملا زیر موها پنهان خواهد بود و معمولا اگر موها با ماشین کمتر از چهار کوتاه شود دیده خواهد شد .

در روش FUT درد موقع عمل هیچ تفاوتی با روشهای دیگر ندارد اما شب اول عمل مقدار درد اندکی بیشتر از روش fit می باشد که معمولا با مسکن خوراکی به خوبی رفع می شود و شبهای بعدی تفاوتی در درد وجود ندارد .

برعکس تصور معمول که فکر می کنند روش fut  خونریزی بیشتری دارد اگر پزشک ماهر این عمل را انجام دهد خونریزی در روش fut کمتر از روشهای دیگر می باشد .

 

کاشت مو به روشFIT

 

در روش fit برداشت مو به صورت دانه دانه و از طریق پانچهای کوچکی انجام می شود ، در این روش جراحی و خط بخیه نداریم و این بزرگترین مزیت روش fit می باشد . در محل برداشت هر پانچ اسکار کوچکی به صورت یک نقطه کوچک سفید باقی می ماند که کاملا زیر موها پنهان می باشد و عملا چیزی دیده نمی شود .

روش های کاشت مو

دوران نقاهت عمل fit  نسبت به روش جراحی کمتر است و بیمار زودتر به محل کار برمی گردد . درد بعد از عمل روش fit نسبت به روش fut کمتر است و بخصوص شب اول بیمار راحت تر می خوابد . تکنیک انجام fit راحتتر از روش جراحی می باشد و متاسفانه بسیاری جاها تکنسینهای غیر مرتبط با امور پزشکی به صورت غیر مجاز و کاملا غیر بهداشتی این عمل را انجام می دهند .

در روش fit می بایست کل سر تراشیده شود تا موها سالم خارج شود .روش fit برای طاسی های بزرگ مناسب نیست و نباید انجام شود اما در طاسیهای کوچک و  بخصوص اگر  شامل قسمت خط مو نباشد روش انتخابی می باشد . اصل برداشت fit  از پشت سر می باشد اما برداشت از موی بدن شامل سینه ، پشت ، ریش و ناحیه زهار نیز با روش fit انجام می شود که موارد بسیار اندکی را شامل می شود و نباید برای هر بیماری این موارد را پیشنهاد کرد .

مزایا و معایب روش FIT:

مهمترین حسن روش FIT سادگی انجام آن می باشد که هم برای بیمار خوب است و هم برای پزشک . در این روش چون بخیه نداریم استرس و درد بیمار کمتر می باشد هم در حین عمل و هم در روز بعد از عمل .

در این روش اسکار خطی نداریم و خط بخیه وجود ندارد از این نظر افرادی که عادت به کوتاه کردن زیاد موها دارند توصیه به انجام FIT می شود .

برگشت به کار و زندگی عادی در روش اف آی تی سریعتر می باشد و مشکل کشیدن بخیه نیز وجود ندارد .

وقتی تعدادکمی مو لازم داریم مثلا برای پوشاندن یک اسکار و خط بخیه (مثلا داخل ابرو) این روش عالی می باشد

برای انجام این روش مهارت بالای جراحی لازم نیست و اکثر پزشکان با گذراندن دوره های آموزشی کاشت مو قادر به انجام آن می باشند  و نیازی نیست جراح باشند یا جراحی را خوب بدانند اما لازم است حتما پزشکآموزش دیده باشند .

روش های کاشت مو

مهمترین عیب روش FIT تخریب بانک مو می باشد هر پانچ که زده می شود یک گرافت شامل چند تار مو برداشته می شود که این کار باعث می شود تعدادی از موهای داخل گرافت قطع شود یا له شود و مثلا از یک گرافت چهار تار مویی دو تای آن خراب می شود و دو تا سالم برداشت و کاشت می شود . در ضمن گاه به موهای کناری خود نیز آسیب می زند .

معمولا اگر اف آی تی برای طاسی های زیاد انجام شود یک بار برای همیشه می باشد یعنی از آنجایی که پزشک مجبور است موی زیادی برداشت کند و پانچ ها را کنار هم بزند یک کم پشتی نسبتا متوسطی در پشت سر ایجاد می شود که اگر سال آینده مجددا از این محل برداشت شود پشت سر دچار صدمه و آسیب می شود . پس معمولا افرادی که برای وسعت زیاد FIT می کنند بدانند بار دوم دیگر نمی توانند کاشت مو داشته باشند !

 

مهمترین سختی FIT نیز نیاز به تراشیدن موها می باشد که حتما باید انجام شود و برای بعضی افراد معضل بزرگی می باشد .

منبع : سایت چی نیاز داری

nouri یکشنبه 30 تیر 1398 زمان : 10:40 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
مطالب متنوع و کاربردی برای سبک زندگی سالم به همراه فیلم های آموزشی
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 2,977
  • بازدید کلی : 30,922

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد