loading...

سبک زندگی سالم

بازدید : 407

کدام رنگ مو مناسب کدام رنگ پوست :

 

۱-رنگ موی مناسب افراد با پوست سبزه :

رنگـهـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی، بـادامـی و آجری

راهنمای انتخاب رنگ موراهنمای انتخاب رنگ مو

 

2- رنگ موی مناسب پوست روشن

  بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و هایلایت آبی و یا قرمز

 

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ موراهنمای انتخاب رنگ مو

 

3-رنگ موی مناسب افراد با پوستهای گندمگون و برنزه:

شـیـری، گـل بـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ موراهنمای انتخاب رنگ مو

 

4-رنگ موی مناسب افراد با پوستهای صورتی و سرخ:

کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.

 

 

 

 

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ موراهنمای انتخاب رنگ مو

 

رنگ موی مناسب افراد با چشمهای آبی:

آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.

 

 

 

راهنمای انتخاب رنگ مو

 

 

6-رنگ موی مناسب افراد با چشمهای کهربایی:

طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

 

۷رنگهای گرم برای: پوستهای تیره و گندمی و اشخاص لاغر.

۸رنگهای سرد برای: پوستهای روشن و افراد چاق.

 

 

برای انتخاب رنگ موی مناسب به نکات زیر توجه کنید:

 

  • موهای دکلره شده که به رنگ بلوند است و می خواهیم تیره کنیم:

از ترکیب دو رنگ مو سری گرم(شکلاتی و طلائی) شماره ۳ یا ۴ استفاده کرده با اکسیدان شماره ۱ مخلوط می کنیم و موها را رنگ می کنیم.

 

  • موهای به رنگ آلبالوئی یا شرابی که بعد از مدتی به رنگ قرمز(زنگ زده) تغییر پیدا کرده:

اگر می خواهید موها را قهوه ای یا زیتونی تیره کنید باید موها را دکلره کنید و از رنگ مو سری طبیعی و زیتونی به نسبت مساوی با اکسیدان ۱ و کمی آب مخلوط و موها را رنگ کنید،در صورتی که می خواهید رنگ مو را از روی مو پاک کرده و موها را روشن کنید باید به یک متخصص مراجعه کنید زیرا استفاده از ماده remover  نیاز به تخصص دارد.

 

  • موهای مش شده ای که می خواهیم رنگ آنرا یکدست کنیم:

رنگ n3وw3 را به نسبت ۲ به ۱ با کمی اکسیدان و آب به اندازه ای که به شکل ماست شل در بیاید مخلوط کرده،تکه های مش را جداگانه با این مخلوط رنگ می کنیم وقتی به اندازه کافی تیره شد موها را شسته وبا رنگ دلخواه رنگ می کنیم.

 

  • مویی که با دکلره بلوند شده و بعد از مدتی جلوه خود را از دست داده(زرد شده):

۱ قاشق پودردکلره+کمی اکسیدان+۱کف دست شامپو+آب را با هم مخلوط کرده و روی موی خیس می زنیم و ۵ دقیقه صبر می کنیم ،موها را شسته و با فرمول زیر رنساژ می کنیم:

w4  به اندازه یک نخود+c9 یک بند انگشت یا

a10+c9 هر کدام ۱بند انگشت

+چند قطره اکسیدان+آب به اندازه ای که به شکل دوغ شود

 

  • اگر موهای خودرا بلوند کرده اید و الآن رشد ریشه داشته و نمی دانید که باید چه کار کنید

می توانید مانند مش با فویل بصورت ردیفی موها را جدا کرده و کنار بگذارید و بقیه موها و ریشه را رنگ تیره بزنید،این روش برای خانم هایی که موهای سفید دارند و ریشه مو دو رنگ است کاربرد دارد،در مورد موهایی که رنگ طبیعی آن ها یکدست و تیره است می توانید با کلاه تارهای نازکی را بیرون آورده و به رنگ ریشه مو کنید(لولایت)

استفاده از مواد مرغوب در کار شرط اصلی کیفیت است،خیلی وقت ها یک رنگ  موقهوه ای خوشرنگ و براق خیلی بیشتر از انواع لایت های چند رنگ به ما زیبایی می بخشد،بسیاری افراد سودجو با استفاده از مواد ارزان قیمت و بی کیفیت نه تنها سلامت مو و پوست شخص را به خطر می اندازند بلکه جلوه کار آنها خیلی زود از بین می رود.

این مسئله در مورد لوازم آرایش خیلی شایع است و موارد زیادی بوده که فرد(مخصوصا عروس ها)روز بعد از عروسی با انواع حساسیت های پوستی ناشی از استفاده از لوازم نا مرغوب خصوصا کرم پودر و ریمل مواجه شدند،همیشه از لوازم آرایش کارخانه های معتبر استفاده کنید وازمغازه هایی که با عناوین گوناگون(کیش،دبی و…) اقدام به فروش اجناس تقلبی وارزان می کنند خرید نکنید.

 

در آخر فرمول های رنساژ با رنگ های ایگورا:
کرم دودی n9+c9
کرم نقره ای a10+c9
کرم زیتونی m10+a10
موهای خیلی زرد c9+w4
موهای زرد و نارنجی c9+w4+v5
دقت کنید که باید در رنساژ بسته  به حجم مو از رنگ موی روشن در فرمول به اندازه بیشتر و از رنگ های تیره به اندازه حداکثر یک نخود استفاده کرد.

 

 

انواع رنگ مو :

راهنمای رنگ کردن مو

وقتی صحبت از رنگ کردن موها به میان می‌آید، همه چیز امکان دارد! نه تنها انواع مختلف رنگ مو به شما نتایج متفاوتی می‌دهند، بلکه فرآیندهای شیمیایی که در حال حاضر بر روی موهای خود انجام داده‌اید تا حد زیادی بر نتیجه رنگ کردن موها، چه خوب یا چه بد، تاثیر می‌گذارند.
فقط کافی است یک بار در راهروی محصولات مراقبت از مو قدم بزنید تا هر رنگ مویی در جهان را در جعبه پیدا کنید. شما می‌توانید موهایی به رنگ بلوند، قرمز، قهوه‌ای یا مشکی پرکلاغی داشته باشید. همچنین می‌توانید با آرایشگر خود در مورد محصولی مشورت کنید. قبل از این که رنگی را انتخاب کنید، نیاز دارید که در ابتدا بدانید کدام رنگ برای شما بهتر عمل می‌کند.

رنگ موهای موقتی:

همان‌طور که از اسمش پیداست، این رنگ مو چندان دوام نمی‌آورد. آن‌ها اغلب تنها لایه‌ای روی کوتیکول مو از خود بر جای می‌گذارند که با چندین بار شستشو از بین می‌رود؛ در واقع به مو نفوذ نمی‌کنند! به همین دلیل برای موهای صاف شده مناسب هستند چرا که فشار اضافی به مو وارد نمی‌کنند. رنگ موی موقتی به تدریج در طول زمان (معمولا دوره یک ماهه یا بیشتر که بستگی به مقدار استفاده از شامپو دارد) شسته می‌شود.
توجه: اثر رنگ موی موقتی بر روی موهای خاکستری یا سفید موقت نخواهد بود، بلکه لکه‌ای دائمی بر روی موها باقی می‌گذارد.

رنگ موی نیمه دائم:

رنگ موی نیمه دائم برای تیره کردن یا اضافه کردن به عمق رنگ مو (و نه برای روشن کردن) استفاده می‌شود. بعضی از انواع این رنگ مو حاوی مقدار کمی اکسیدان است (اما به اندازه‌ای نیست که مو را روشن کند). شما اغلب یک فعال‌کننده را داخل یک جعبه رنگ نیمه دائم پیدا می‌کنید که رنگ موی شما را تیره‌تر می‌کند و گزینه خوبی برای اضافه کردن عمق و غنا به رنگ موی موجود شما می‌باشد و در حدود چهار تا هشت هفته عمر خواهد داشت.
مراقب استفاده از این رنگ مو در نقاط مختلف سر باشید؛ بهتر است بر ریشه‌ها تمرکز داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است رنگ در انتهای موهای شما تجمع کند و موهایتان دو رنگ شود که مسلما مطلوب شما نیست.

رنگ موی دائم

این نوع از رنگ مو به شما ظاهر کاملا جدیدی می‌دهد یا مقادیر قابل توجهی از موهای خاکستری را پوشش می‌دهد.
با این حال به دلیل سطوح بالاتری از اکسیدان، رنگ موی دائمی برای موارد زیر بهتر است:
• 
موی سالم و طبیعی
• موهایی با فر باز (مجعد)
یک آرایشگر برای رنگ کردن کم‌خطر‌تر موهای صاف شده، نیاز دارد تا فرمولی با اکسیدان کمتر به کار ببرد. شما نمی‌توانید این نوع رنگ را در جعبه بیابید، هرچند که می‌توانید رنگ موی خانگی خود را با آب رقیق کنید (با اضافه کردن حدود ۷ تا ۱۵ میلی‌لیتر به محلول). هنگامی که یک تغییر کاملا چشم‌گیر می‌خواهید، رنگ موی دائمی بهترین راه حل است.

هایلایت

برای یک تغییر کوچک یا نسبتا کم، از هایلایت استفاده کنید.

مزایای هایلایت عبارتند از:
• شما می‌توانید به آسانی رنگ کنید، با قسمت کوچکی شروع کنید.
• 
صورت شما را روشن‌تر می‌کند و به آن جلوه می‌دهد.


اگر موهای شما هایلایت نیست و به تازگی تصمیم به هایلایت آن گرفته‌اید، به جای استفاده از رنگ‌های خیلی روشن از نمونه‌های تیره‌تر استفاده کنید به خصوص اگر موهای صافی دارید. برای داشتن ظاهری خوب، از هایلایتی استفاده کنید که با رنگ پایه موهای خودتان سازگار باشد. هایلایت بلوند با یک پایه بلوند تیره بهتر است، در حالی که هایلایت برنزی با دارچینی خوب به نظر می‌رسد.

بلوند پلاتینی با سیاه پر کلاغی چطور است؟ شاید ترکیب هیجان‌انگیزی باشد، ولی قطعا کنتراست یا مغایرت زیادی با هم خواهند داشت.
یکی از بهترین جنبه‌های رنگ مو این است که می‌تواند تغییر تقریبا سریعی را برای شما به ارمغان آورد. اگر احساس یکنواختی می‌کنید و می‌خواهید حس سرزندگی داشته باشید، رنگ مو می‌تواند راهی ارزان و سریع برای تغییر ظاهر باشد. همه آن جعبه‌هایی که شما را در قفسه فرا می‌خوانند می‌توانند کاملا وسوسه انگیز باشد؛ اما اگر شما در رنگ کردن مبتدی هستید بهتر است از آرایشگر خود نظر بخواهید. علت رنگ موی نه چندان زیبا، کم اطلاعی یا رنگ کردن با فاصله زمانی زیاد است.

راهنمای انتخاب رنگ مو

 

منبع : سایت تار و پود

nouri چهارشنبه 22 شهریور 1396 زمان : 11:17 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
مطالب متنوع و کاربردی برای سبک زندگی سالم به همراه فیلم های آموزشی
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 455
  • بازدید سال : 3,387
  • بازدید کلی : 31,332

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد